28 okt 2013

Succesvol seminar Moorland 4 tijdens Dutch Design Week




Dat leegstand een actueel probleem is, bewees de grote belangstelling voor het seminar van Moorland 4 ‘Creatief met Leegstand’ op 24 oktober 2013 tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Maar liefst 115 bezoekers luisterden – gezeten op een oranje skippybal en uiteraard in een leegstaand pand – naar de inspirerende verhalen van de gastsprekers. Dagvoorzitter was Johan van Genechten. 

Alles draaide om de kernvragen: 
Hoe voorkom je leegstand? Hoe los je het op? En hoe transformeer je leegstaande panden naar iets succesvols? 
Bekijk hier het filmpje van het seminar.

Door hieronder op de namen van de sprekers te klikken download je automatisch de handouts:
·         Rolf_van_Betten (Real Estate Xtra) sprak de eigenaren van vastgoed op strenge toon aan op hun verantwoordelijkheid. Wees eens creatief en blijf niet in je oude principes hangen! 
·         Raoul_Schoenmakers (RMB Fieldmarketing) vertelde dat de nieuwe consument altijd online is. Zorg dus dat je weet wie je bezoekers zijn (bv door gratis wifi), dan kun je digitaal aanbiedingen doen. En zorg vooral voor reuring (events/promotions) om bezoekers te trekken. Filmpjes ter ondersteuning van deze presentatie.
Film1  Film2  Film3  Film4
·         Paul_Terpstra (Venlo Partners) liet verschillende creatieve oplossingen zien die bedacht zijn om lege winkelpanden in Venlo tijdelijk weer aantrekkelijk te maken. Bijvoorbeeld met ‘box-in-box’ stores.
·         Jeroen_Naaijkens (Wokke Food Systems) liet een groot aantal inspirerende voorbeelden uit de hele wereld zien van oplossingen voor leegstanden winkels en bedrijfspanden.

Meer weten over het seminar? Stuur een mail naar info@moorland4.nl.

1 opmerking:

  1. Diverse bezoekers vragen meer informatie aan. Doordat we met veel verschillende disciplines in 1 pand zitten kunnen we een goed antwoord geven op de diversiteit aan vragen tijdens de vervolgafspraken.
    Ingrid Molenaar, managing director Studio Schoot.

    BeantwoordenVerwijderen